EN
Menu

کسب و کار

نمایش خبر - آمار عملکرد

شهردار منطقه ۲۰ تاکید کرد: تدوین برنامه عملیاتی منطقه ۲۰ با رویکرد افزایش رضایتمندی شهروندان
اخبار ویژه 1398/3/22 print

image
شهردار منطقه ۲۰ در جلسه شورای معاونین و مدیران منطقه گفت: تفاوت ری با دیگر مناطق شهر تهران این است که هویت شهری جداگانه ری باعث می شود که در مناسبت های مختلف استقلال داشته باشد و پایگاهی همچون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) باعث شده است خیل عظیمی از شهروندان در این منطقه حضور بیابند که این مسئله مستلزم خدمات رسانی ویژه به آنها است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار افزود: در دیگر مناطق خدمات رسانی ویژه در مناسبت ها از طریق سازمانها و ستادهای شهر تهران پشتیبانی می شود که شهرداری منطقه ۲۰ به واسطه قرار گرفتن در پهنه جنوبی شهر تهران و عدم آگاهی مدیران بالادستی از موقعیت ویژه، شهرری از این مزایا برخوردار نیست و بار انجام مراسم در مناسبتهای ویژه با این حجم جمعیت به دوش منطقه است.

وی گفت: امیدواریم با برجسته کردن فعالیتهای جاری در منطقه جایگاه ویژه ای برای شهرداری منطقه ۲۰ لحاظ کنیم و به تبع آن امکانات ویژه در اختیار منطقه قرار گیرد تا در مناسبتها خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود.

صرفه جویی و مدیریت منابع در اولویت فعالیت های شهری

افشار با بیان اینکه مدیریت در شرایط کنونی کشور نیازمند نگاه خاصی از سوی مدیران شهرداری به عنوان سازمان اجرایی است، افزود: یکی از موارد مهم کنونی کشور بحث صرفه جویی است که این مسئله از تدابیر مهم شهردار تهران نیر محسوب می شود و در شرایط حاکم نیز نیازمند توجه ویژه به این مسئله است.

وی افزود: تدابیر اتخاذ شده در حوزه های مختلف تاثیر مهمی در مدیریت هزینه مجموعه شهرداری منطقه ۲۰ خواهد داشت و کاهش مصرف انرژی و تعیین الگوی مصرف در حوزه های محیط زیست و فضای سبز از نمونه های بارز در مدیریت مصرف منابع هستند که بایستی مدیریت شود.

احصاء نقطه نظرات شهروندان در خصوص عملکرد مدیریت شهری

افشار در ادامه تزریق امید در جامعه را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: تزریق امید با ارائه خدمات خوب و ایجاد سلامت و تصویر مثبت در جامعه و جلب رضایت شهروندان امکانپذیر می شود که باید برنامه های این مجموعه را با این محوریت به اجرا  درآوریم.

افشار با اشاره به اینکه با تمام خدماتی که توسط مدیریت شهری به مردم ارائه می شود همچنان مردم از رضایتمندی نسبی برخوردار نیستند، افزود: اطلاع شهروندان از جزئیات برنامه ها و پروژه های شهری به همراه اعتباراتی که برای این برنامه ها لحاظ شده است در رفع این نارضایتی موثر است، چرا که این نارضایتی در اثر عدم اطلاع درست آنها از مجموعه فعالیتهایی که در حال انجام است ایجاد شده است.

وی تعیین شاخص های رضایتمندی شهروندان از مجموعه فعالیتهای مدیریت شهری را در دستور کار قرار داد و گفت: پس از شناخت درست نیازهای مد نظر شهروندان می توان با طراحی پرسشنامه به نتیجه درستی از سطح رضایتمندی جامعه شهری رسید.

تدوین برنامه عملیاتی منطقه ۲۰ با رویکرد افزایش رضایتمندی شهروندان

شهردار منطقه ۲۰ اطلاع رسانی رویکرد کلان و سیاستهای جاری در مدیریت شهری منطقه ۲۰ را در دستور کار قرار داد و بر احصاء بازخورد نقطه نظرات شهروندان در خصوص عملکرد شهرداری تاکید کرد.

افشار اظهار داشت: برنامه راهبردی و عملیاتی منطقه ۲۰ که در سال گذشته با حضور شهردار تهران رونمایی شد با لحاظ تمام محدودیت های منابع و اعتباری که در حال حاضر تمامی دستگاه ها با آن مواجه است تنظیم شده است.

وی افزود: اطلاع مردم از ریز پروژه های تدوین شده در این برنامه موجب رضایتمندی آنها از عملکرد شهرداری خواهد شد، چرا که با وجود کمبود منابع مالی همچنان نگاه توسعه ای به فعالیت های جاری شده است.

رصد لحظه ای فعالیت های امور شهری در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان

افشار در ادامه به ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان تاکید کرد و افزود: باید از نگاه لحظه ای به امور جاری در مدیریت شهری بپرهیزیم و برای تمامی فعالیت ها ارزیابی و اقدامات اصلاحی را جاری و ساری کنیم تا فرایند و چرخه مدیریت به معنای درست در روند کار عملیاتی شود.

وی گفت: فعالیتهای شهرداری تنوع و گستردگی فراوانی دارد به همین منظور برای افزایش کیفیت این خدمات بایستی رصد تمامی مجموعه اقدامات هر لحظه توسط ناظران و مدیران ارشد با استفاده از ابزار و تکنولوژی نوین انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رصد لحظه ای تمامی فعالیتهای شهری در هیچ منطقه ای انجام نمی شود و منطقه ۲۰ با دستیابی به این مهارت می تواند الگویی برای دیگر مناطق شهر تهران شود.

اجرای طرح جهادی امور شهری در بوستانها به مناسبت شروع فصل تابستان

افشار با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت و لزوم ایجاد نشاط در بین شهروندان، اجرای طرح جهادی در بوستانها در قالب رفع معایب عمرانی، خاموشی های احتمالی، بازپیرایی فضای سبز و بهسازی مبلمان شهری را با محورین امور شهری منطقه در دستور کار قرار داد.

گشت میدانی مشترک معاونت خدمات شهری و نواحی هفتگانه

شهردار منطقه 20 با اشاره به 6 ناحیه درون شهری منطقه،گفت: بهبود خدمت رسانی به شهروندان با ارتقاء گشت میدانی هفتگی مشترک بین معاونت خدمات شهری و نواحی در دستور کار حوزه های اجرایی قرار گیرد.

فرهاد افشار تاکید کرد: با اجرای گشت میدانی زوایای پنهان کار از مدیریت بالاتر به دست می آید و مسائل مستند خواهد شد و بهبود مستمر صورت می گیرد و شرایط ارتقاء کیفیت خدمات فراهم و رضایتمندی نسبی شهروندان فراهم خواهد شد.

رونق شب شهر و جاری شدن حیات شبانه در منطقه

وی به جاری شدن حیات شبانه در شهر به ویژه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: نورپردازی المانهای شهری در شب بایستی رونق شهر را به خوبی بروز دهد که همین مورد نیز یکی از عواملی است که منتج به رضایتمندی شهروندان می شود.

دریافت نظرات شهروندان در اولویت برنامه روابط عمومی

شهردار منطقه 20 اظهار داشت: انعکاس خدمات شهرداری منطقه 20 باید توسط روابط عمومی به درستی انجام شود و علاوه بر اینکه اطلاع رسانی از کلان رویکرد و فعالیت های منطقه را به مردم منعکس می کند، بازخوردی از مردم داشته باشد.

فرهاد افشار گفت: بهره مندی از نخبگان محلی، سرمایه های اجتماعی محلات، ائمه جماعات و مشارکت آنها برای دریافت نقطه نظرات شهروندان بسیار مهم است و باید از این پتانسیل به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وجود ۱۵۵ مسجد در منطقه ۲۰ یعنی ۱۵۵ ایستگاه قابل اعتماد که می تواند در جمع آوری نظر مردمی به خوبی نقش ایفا کند، تاکید کرد: با جمع آوری نظرات شهروندان می توانیم به وضعیت منطقه از نگاه مردم دست پیدا کنیم و بکوشیم سطح توقعات شهروندان را از عملکرد شهرداری به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از نگاه وظیفه گرایانه و تاکید بر نگاه مدیریتی و مسئولانه باعث اثربخشی فعالیتها خواهد شد، افزود: علاوه بر مدیریت و اجرای فعالیتها بایستی چالشهای موجود در روند اجرا را به خوبی احصاء و رفع کرد تا کیفی سازی خدمات خود به خود بروز و ظهور پیدا کند.

وی با اشاره به تغییرات مدیریتی در حوزه منابع انسانی منطقه و انتظارات پیش رو، آموزش را از مهمترین مسائل این حوزه عنوان کرد و گفت: این مهم نیازمند یک بسته آموزشی توسعه مدیریتی برای مدیران و کارشناسان است به نحوی که اثربخشی این آموزش ها نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به پرسنل و امور رفاهی باید مورد توجه قرار گیرد که بالا بردن حس تعلق سازمانی از مهمترین پیامدهای ارائه امور رفاهی است، افزود: گردش نیرو در منطقه ۲۰ پائین است و افزایش مهارتهای کارشناسی و توانمندسازی پرسنل می تواند این عدم گردش نیرو را جبران کند.


ارسال به دوستان
به این خبر امتیاز دهید.rating
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.